Thursday, August 4, 2011

salam ramadhan

wohoo.. ni la first time aku update blog aku sbab cenoi memberi stimulasi kat aku ibarat perubahan suhu dalam badan yang akan stimulate thermostat di hypothalamus seterusnya menghasilkan respon dan dlam kes aku ni, responnya satu post baru.. hoho

ok.. post aku yg lepas semunya dlam bahasa inggeris.. tp, dlam post ni aku nk tulis bahasa melayu lah.. come on lah, we're malaysian what..we should be proud of our language which is in my opinion the most revolutionized language in the world which shows that it is easy to learn and to be spoken..

OPPS! dah mula dh nk speaking tuh.. haha.

nk bukti? bahasa arab tkyh ckap la kn.. byak giler.. bahasa inggeris, nk tukar ke bahasa melayu senang jer, tuk perkataan berakhir ngn 'tion' bahasa melayu dia tukar dengan 'si'. akhir 'y' ganti dengan 'i'.. kebanyakkan 'c' dlam bahasa inggeris jadi 'k' dlam bahasa melayu..

so, kalau connection availability jadik KONNEKSI AVAILIBILITI ker?? apparently, tk semua perkataan boleh di 'aplikasi' kan.. tgk? tu dh satu perkataan dah.. tk lama lagi, 'apparentli' pun jadik bahasa melayu kot.. ni lah yg dinamakan malayensis (proses perubahan perkataan bahasa lain kepada bahasa melayu).. ok, ni aku buat2 jek..

ok(lagi satu perkataan import) lah..! aku tknk cerita pnjg sgat kali ni.. n, aku tahu, aku byak merapu kot dlam post ni.. tp, kalau korg( if there is anyone who is reading this) nk tgk raja, or should i say 'permai SURI' segala merapu, sila ke link ni.. HAHA..

DID U KNOWS (ACTUAL FACTS)
  • i got the word MALAYENSIS from a species of a tiger called tigris malayensis.
  • the hypothalamus is in fact has no genetic relation with the hypopothamus..

salam ramadhan and good day..

p/s: Happy Birthday to Izuani, adik berkoni ku di mrsm pc. birthday dia hari ni (4 ogos).. bangga kan masuk blog md.syzwn.rzln.. HAHA..

2 comments: